KROK 1.
Autorzy eksperymentu:
- przygotowują eksperyment,
- opracowują opis eksperymentu obejmujący:
- celowość wprowadzania eksperymentu,
- założenia projektu,
- zakres eksperymentu,
- czas trwania,
- sposób realizacji,
- sposób ewaluacji.
KROK 2.
Autorzy eksperymentu przedstawiają opis eksperymentu radzie szkoły i radzie pedagogicznej.
KROK 3.
Rada szkoły opiniuje planowany eksperyment.
KROK 4.
Rada rodziców opiniuje planowany eksperyment.
KROK 5.
Nauczyciele, których udział jest przewidziany w realizacji eksperymentu, wyrażają pisemną zgodę na swoje uczestnictwo w projekcie (opcjonalnie).
KROK 6.
Rada pedagogiczna podejmuje uchwałę w sprawie wprowadzenia eksperymentu w szkole.
KROK 7.
Dyrektor szkoły nawiązuje współpracę z jednostką naukową w celu uzyskania zgody na opiekę nad eksperymentem.
KROK 8.
Dyrektor szkoły uzyskuje od organu prowadzącego pisemną zgodę na finansowanie eksperymentu, jeśli realizacja eksperymentu wymaga przyznania szkole dodatkowych środków finansowych.
KROK 9.
Dyrektor szkoły występuje do Ministra Edukacji Narodowej z wnioskiem o wyrażenie zgody na prowadzenie eksperymentu w szkole. Wniosek składa za pośrednictwem kuratora oświaty w terminie do 31 marca roku poprzedzającego rok szkolny, w którym jest planowane rozpoczęcie eksperymentu.
KROK 10.
Kurator oświaty wydaje opinię w sprawie prowadzenia eksperymentu w szkole, dołączą ją do wniosku składanego przez dyrektora szkoły i przesyła dokumenty do Ministra Edukacji Narodowej.
KROK 11.
Po zakończeniu eksperymentu w szkole (do 30 września) dyrektor szkoły:
- występuje do jednostki naukowej, która sprawuje opiekę nad przebiegiem eksperymentu o dokonanie jego oceny,
- dokonuje ewaluacji eksperymentu,
- przekazuje informacje o ocenie organowi prowadzącemu szkołę oraz organowi nadzorującemu.
Dyrektor szkoły prowadzącej eksperyment pedagogiczny przekazuje organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, nie później niż do 30 września:
sprawozdanie z realizacji eksperymentu w poprzednim roku szkolnym zawierające:
- wyniki i wnioski z przeprowadzonego przez dyrektora szkoły nadzoru pedagogicznego w zakresie realizowanego eksperymentu pedagogicznego,
- w przypadku eksperymentu pedagogicznego dotyczącego zawodu nieokreślonego w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego albo klasyfikacji zawodów szkolnictwa artystycznego – także informację o realizacji harmonogramu, o którym mowa w ust. 11 pkt 3 lit. f.
Do sprawozdania dołącza się opinię jednostki naukowej sprawującej opiekę nad przebiegiem eksperymentu pedagogicznego.
|