Aktualności Oświatowe

Innowacje i eksperymenty na rok szkolny 2024/2025

Zobacz na stronie WWW »

E-serwis oświatowy NOWY

14.03.2024 r.

E-serwis oświatowy NOWY E-serwis oświatowy NOWY E-serwis oświatowy NOWY
Baza porad, wzorów dokumentów i aktów prawnych dla oświaty
ZAMÓW ZA DARMO: E-serwis oświatowy NOWY

GOTOWE DO WYKORZYSTANIA WZORY, DOKUMENTY I PROCEDURY »

 
 

Temat tygodnia:

NOWY KWIETNIOWY NUMER: TERAZ MOŻESZ ODBRAĆ BEZPŁATNE WYDANIE! »

 
 
E-serwis oświatowy NOWY Pani Dyrektor,
Panie Dyrektorze!

Już jest dostępny nowy, kwietniowy numer "Poradnika Dyrektora Szkoły". Zobacz, o czym piszemy w najnowszym wydaniu!

Marzec to miesiąc, w którym należy zakończyć organizację sformalizowanej działalności eksperymentalnej szkoły planowanej na kolejny rok. Eksperymenty i innowacje dają możliwość wyróżnienia się placówki spośród swojej konkurencji, przyciągnięcia do szkoły kandydatów zachęconych ciekawymi pomysłami. Innowacyjność prowadząca do nowoczesności i wpływająca na rozwój uczniów jest coraz bardziej popularna. Więc może warto rozważyć, zamiast monotonnych lekcji i realizacji podstawy programowej, wprowadzenie innowacyjnych i eksperymentalnych działań, opartych na nowych technologiach, wyzwaniach, nowatorskich projektach, samodzielności uczniów? Jak to zrobić - w dzisiejszym wydaniu serwisu!

UWAGA! ODBIERZ TERAZ DARMOWY NUMER! »

W artykule m.in.

  • Czym są innowacje i eksperymenty
  • Założenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej
  • Warunki wprowadzenia innowacji lub eksperymentu
  • Działalność innowacyjna w szkole
  • Wprowadzanie innowacji w szkole
  • Wprowadzenie eksperymentu w szkole
  • Po zakończeniu eksperymentu

Dokumenty do tematu

  • Uchwała rady pedagogicznej w sprawie wprowadzenia eksperymentu pedagogicznego
  • Wniosek o wyrażenie zgody na prowadzenie eksperymentu pedagogicznego

Życzę owocnej, przyjemnej lektury!

Agnieszka Stebelska
redaktor "Poradnika Dyrektora Szkoły"

E-serwis oświatowy NOWY

Procedura wprowadzania eksperymentu w szkole

KROK 1.

Autorzy eksperymentu:

  1. przygotowują eksperyment,
  2. opracowują opis eksperymentu obejmujący:
    • celowość wprowadzania eksperymentu,
    • założenia projektu,
    • zakres eksperymentu,
    • czas trwania,
    • sposób realizacji,
    • sposób ewaluacji.

KROK 2.

Autorzy eksperymentu przedstawiają opis eksperymentu radzie szkoły i radzie pedagogicznej.

KROK 3.

Rada szkoły opiniuje planowany eksperyment.

KROK 4.

Rada rodziców opiniuje planowany eksperyment.

KROK 5.

Nauczyciele, których udział jest przewidziany w realizacji eksperymentu, wyrażają pisemną zgodę na swoje uczestnictwo w projekcie (opcjonalnie).

KROK 6.

Rada pedagogiczna podejmuje uchwałę w sprawie wprowadzenia eksperymentu w szkole.

KROK 7.

Dyrektor szkoły nawiązuje współpracę z jednostką naukową w celu uzyskania zgody na opiekę nad eksperymentem.

KROK 8.

Dyrektor szkoły uzyskuje od organu prowadzącego pisemną zgodę na finansowanie eksperymentu, jeśli realizacja eksperymentu wymaga przyznania szkole dodatkowych środków finansowych.

KROK 9.

Dyrektor szkoły występuje do Ministra Edukacji Narodowej z wnioskiem o wyrażenie zgody na prowadzenie eksperymentu w szkole. Wniosek składa za pośrednictwem kuratora oświaty w terminie do 31 marca roku poprzedzającego rok szkolny, w którym jest planowane rozpoczęcie eksperymentu.

KROK 10.

Kurator oświaty wydaje opinię w sprawie prowadzenia eksperymentu w szkole, dołączą ją do wniosku składanego przez dyrektora szkoły i przesyła dokumenty do Ministra Edukacji Narodowej.

KROK 11.

Po zakończeniu eksperymentu w szkole (do 30 września) dyrektor szkoły:

  1. występuje do jednostki naukowej, która sprawuje opiekę nad przebiegiem eksperymentu o dokonanie jego oceny,
  2. dokonuje ewaluacji eksperymentu,
  3. przekazuje informacje o ocenie organowi prowadzącemu szkołę oraz organowi nadzorującemu.

Dyrektor szkoły prowadzącej eksperyment pedagogiczny przekazuje organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny, nie później niż do 30 września:

sprawozdanie z realizacji eksperymentu w poprzednim roku szkolnym zawierające:

  • wyniki i wnioski z przeprowadzonego przez dyrektora szkoły nadzoru pedagogicznego w zakresie realizowanego eksperymentu pedagogicznego,
  • w przypadku eksperymentu pedagogicznego dotyczącego zawodu nieokreślonego w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego albo klasyfikacji zawodów szkolnictwa artystycznego – także informację o realizacji harmonogramu, o którym mowa w ust. 11 pkt 3 lit. f.

Do sprawozdania dołącza się opinię jednostki naukowej sprawującej opiekę nad przebiegiem eksperymentu pedagogicznego.

Czytaj więcej »

 

E-serwis oświatowy NOWY

Uchwała w sprawie wprowadzenia eksperymentu pedagogicznego

UCHWAŁA NR …../…../…..

RADY PEDAGOGICZNEJ ……………………………………………………………

z dnia ………………

w sprawie wprowadzenia eksperymentu pedagogicznego

wdrażanego w roku szkolnym ……………..

Na podstawie art. 45 ust. 9 ustawy z 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (t. j. Dz.U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.) Rada Pedagogiczna uchwala, co następuje:

§ 1.

Po zapoznaniu się z celem, założeniami i sposobem realizacji eksperymentu pedagogicznego „ …………………………………………………………….”

Rada Pedagogiczna ………………………………………. postanawia zatwierdzić realizację eksperymentu pedagogicznego „ …………………………………………………………..” w roku szkolnym ……………………… .

§ 2.

Realizacja eksperymentu rozpocznie się po uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi szkoły.

§ 4.

Uchwała w chodzi w życie z dniem ……………………… .

………….……………………………………….

/podpis Przewodniczącego Rady Pedagogicznej/

Czytaj więcej »

 

E-serwis oświatowy NOWY

Certyfikowany warsztat edukacyjny - STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH

15 lutego br. weszły w życie regulacje dotyczące wdrożenia standardów ochrony małoletnich we wszystkich jednostkach systemu oświaty. Obowiązek ten spoczywa na organach zarządzających jednostkami systemu oświaty i organizatorach działalności oświatowej. Na wprowadzenie nowych przepisów mają 6 miesięcy.

Już 19 marca zapraszamy na certyfikowany warsztat edukacyjny online: Prawne aspekty ochrony małoletnich. Dowiedz się, jak efektywnie opracować, wdrożyć i monitorować standardy ochrony małoletnich zgodnie z nowymi przepisami.

Warsztat poprowadzi ceniony radca prawny, specjalista z zakresu prawa oświatowego, Michał Kowalski. Od ponad 10 lat wyjaśnia, jak stosować przepisy zgodnie z intencją ustawodawcy.

Skorzystaj z okazji i zadaj pytanie ekspertowi, który wskaże, co powinno znaleźć się w standardzie Twojej placówki!

Dowiedz się więcej i zobacz program warsztatu »

Certyfikowany warsztat edukacyjny - STANDARDY  OCHRONY MAŁOLETNICH

Czytaj więcej »

 
 

Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku. Styczeń 2024

 

Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku. Styczeń 2024

Publikacja skupia się na zdefiniowaniu roli nauczyciela wspomagającego. Omówiono w niej jednocześnie zasady i podstawy prawne ich zatrudnienia, współpracy z innymi nauczycielami, rodzicami. Szczególną uwagę poświęcono zadaniom i obowiązkom nauczycieli wspomagających.

180 stron
Autor:
Małgorzata Celuch, Marzenna Czarnocka

ZAMÓW TERAZ! »

Zamawiam na próbę

 
 

Patronat merytoryczny

 
 
 
 

Kontakt z Centrum Obsługi Klienta

 
 

Obserwuj nas w Social Media

E-serwis oświatowy NOWY
YouTube
E-serwis oświatowy NOWY
Facebook
E-serwis oświatowy NOWY
LinkedIn
E-serwis oświatowy NOWY
Pinterest
 
 

Zarządzaj swoim kontem:

 
E-serwis oświatowy NOWY E-serwis oświatowy NOWY E-serwis oświatowy NOWY E-serwis oświatowy NOWY
 

Drogi Użytkowniku, wychodzimy naprzeciw Twoim oczekiwaniom – masz możliwość zarządzania swoim kontem. Jeśli np. planujesz urlop, możesz ograniczyć częstotliwość wysyłek poprzez usługę Mała przerwa. Umożliwiamy Ci m.in. edycję Twoich danych osobowych, za co otrzymasz wyjątkowego, bezpłatnego e-booka. Sam decydujesz, które nasze elettery – spośród 16 kategorii tematycznych - chcesz otrzymywać i jak często.

 
 
E-serwis oświatowy NOWY

Wiarygodna
firma

E-serwis oświatowy NOWY

Atest
antyspamowy

E-serwis oświatowy NOWY

Ochrona
Twoich danych

Sprawdź, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe »